STOP EU-MERCOSUR DEAL

Onderteken onderstaande brief aan de nieuwe minister de Bruijn. Samen kunnen we haar oproepen om het gevaarlijke EU-Mercosur handelsverdrag te stoppen

Beste Minister van Buitenlandse Handel (Buha OS),

U vindt toch ook dat we alles op alles moeten zetten om het Amazonewoud te behouden? Dit grootste regenwoud op aarde is cruciaal om de natuur- en klimaatcrisis te stoppen. Maar op dit moment werkt Europa aan een vrijhandelsverdrag met vier Mercosurlanden Brazilië, Argentinië, Uruguay en Paraguay, dat precies het tegenovergestelde zal doen; het zal de handel in ontbossingsproducten zoals Zuid-Amerikaans vlees en soja verder stimuleren!

Nu al verdwijnt iedere dag kostbare natuur in Latijns Amerika om plaats te maken voor deze veeteelt- en soja industrie. Een ramp voor het klimaat, de biodiversiteit en de positie van Inheemse groepen die van het woud afhankelijk zijn. De duivel zit dus niet in de details van deze handelsdeal; de kérn ervan deugt niet.

De Nederlandse Tweede Kamer heeft dat begrepen en stemde in 2020 tegen dit handelsverdrag. U moet als (demissionair) minister deze Nederlandse stem in Europa laten gelden. Wij roepen u op om gehoor te geven aan de oproep van de Tweede Kamer:

Kies voor de toekomst, stop de EU-Mercosurdeal.

Ja, ik ondersteun deze oproep aan de nieuwe minister van Buitenlandse Handel (BuHa OS).

Onderteken de brief aan de Minister van Buitenlandse Handel

Het grootste regenwoud op aarde, de Amazone, is cruciaal om de natuur- en klimaatcrisis te stoppen. We moeten dus alles op alles zetten om het te behouden. Maar op dit moment werkt Europa  aan een vrijhandelsverdrag met MERCOSUR-landen Brazilië, Argentinië, Uruguay en Paraguay, dat precies het tegenovergestelde zal doen. Het stimuleert juist de handel in ontbossingsproducten zoals vlees en soja. Onderteken hieronder de brief aan de minister van Handel. Samen stoppen we de EU-Mercosur deal!