Als we de Amazone verliezen, verliezen we de strijd tegen klimaatverandering

De Amazone – het grootste regenwoud ter wereld – speelt een cruciale rol in ons klimaat. Dit unieke natuurgebied slaat namelijk gigantische hoeveelheden CO2 op die anders onze aarde opwarmen. We kunnen het ons niet veroorloven om dit regenwoud te verliezen. Kom in actie en zorg dat het Amazonewoud – en de mensen die er wonen – niet worden bedreigd door bedrijven die geld verdienen aan verwoestende praktijken.

Ja, ik steun de beschermers van het Amazonewoud

Als we de Amazone verliezen, verliezen we de strijd tegen klimaatverandering. Inheemse gemeenschappen beschermen de Amazone, voor ons allemaal. Maar zij moeten nu vrezen voor hun leven. De Braziliaanse regering wil het Amazonewoud opofferen voor het snelle geld. Dat kunnen we niet laten gebeuren.