3 Belangrijke redenen om te tekenen:

1. Per minuut belandt een vuilniswagen aan plastic afval in zee
Bedrijven als Unilever, Coca-Cola en Nestlé zijn verslaafd aan goedkoop wegwerpplastic. Onze oceanen betalen daarvoor de prijs: op meest afgelegen plekken op aarde vinden we hun plastic terug.

2. Ruim 90% van ons plastic wordt niet gerecycled
Supermarkten en voedselbedrijven roepen dat recycling de oplossing is. Dat is niet waar: ruim 90% van ons plastic wordt niet gerecycled. Tegelijk groeit het gebruik van nieuw wegwerpplastic razendsnel.

3. Jaarlijks overlijden meer dan 100.000 zeedieren aan plastic
Dieren zien plastic afval aan voor voedsel. En in een maag vol onverteerbaar plastic, past geen eten meer. Jaarlijks overlijden daardoor 100.000 zeedieren. Wetenschappers schatten dat 1 op de 3 zeeschildpadden en al meer dan de helft van de walvissen plastic heeft ingeslikt.

Ja, ik wil een wereld zonder wegwerpplastic

Daarom roep ik levensmiddelenbedrijven en supermarkten op verpakkingen van wegwerpplastic uit te bannen en te investeren in herbruikbare en hervulbare alternatieven.

Lees het volledige privacy statement op onze website.