IJsberen op ijsschots

JA, IK WIL BESCHERMDE OCEANEN

Teken de petitie voor een stevig VN Oceanen-verdrag. Samen met miljoenen wereldburgers en wetenschappers overtuigen we onze regeringen dat we minstens 30% van onze oceanen moeten beschermen.

Al 17326 handtekeningen17326 / 50000 (35%)

Op naar de 6 miljoen handtekeningen!

Wat is het probleem?

Van klimaatverandering en plasticvervuiling tot mijnbouw en overbevissing: de bedreigingen waarmee onze oceanen worden geconfronteerd, worden elke dag urgenter. In de uitgestrekte zeeën buiten nationale wateren heerst totale wetteloosheid, omdat deze buiten alle internationale afspraken vallen. Hierdoor loopt al het zeeleven gevaar.

De oplossing?

Wetenschappers hebben een duidelijk plan: creëer een wereldwijd netwerk van oceaan-reservaten dat miljoenen vierkante kilometers verboden terrein maakt voor gevaarlijke industrieën. Het doel: minimaal 30% moet volledig beschermd zijn voor 2030.

Een stevig Oceanen-verdrag:

Om dat mogelijk te maken, moeten regeringen bij de VN overeenstemming bereiken over een sterk internationaal Oceanen-verdrag. Daarom hebben we zoveel mogelijk mensen nodig om deze besluitvormers laten zien dat de bescherming van oceanen belangrijk is.

Teken daarom, net als miljoenen anderen, voor de bescherming van de oceanen!