De toekomst overkomt je niet, die maak je zelf

Welke partijen straks ook de nieuwe regering gaan vormen, de klimaatcrisis is een van de grootste uitdagingen. Een steeds groter groeiende groep burgers wil dat het anders gaat. Of doen het al anders: ze eten geen of minder vlees, verspillen geen voedsel, reizen met de trein, delen de auto, en recyclen.

Maar het grote verschil wordt in Den Haag gemaakt. Zij moeten met oplossingen komen. Daarom roepen we het nieuwe kabinet op om aan de slag te gaan met een groen en eerlijk regeerakkoord. Waarin in ieder geval de volgende vier punten terugkomen:
  1. 65% minder CO2-uitstoot in 2030
  2. Duurzame landbouw met minder dieren
  3. Een stevige CO2-heffing
  4. Een streep door Lelystad Airport
Teken de oproep en spoor het nieuwe kabinet aan tot een groene en eerlijke toekomst.

NIEUW KABINET, ZET HET KLIMAAT NIET LANGER IN DE WACHT

Zó veel mensen zetten een moedige extra stap voor een leefbare toekomst. Ik doe dat ook. Nu is het tijd voor politici om de komende vier jaar andere keuzes te maken, zodat we de klimaatcrisis echt oplossen. Ik wil dat de klimaatcrisis wordt behandeld als een CRISIS. Daarom vraag ik: maak u nu sterk voor een groen en eerlijk regeerakkoord. Want alleen samen maken we toekomst.