Hoe wil jij dat de toekomst eruitziet?

Bij eerdere crises zagen we dat vervuilende en verwoestende industrieën zo snel mogelijk weer op stoom werden gebracht. Kabinet, laten we afspreken dat we de staatssteun dit keer slimmer gebruiken. Dus niet alleen de problemen van vandaag oplossen, maar óók de problemen van gisteren en morgen, die gewoon doordenderen. Zoals de klimaatcrisis.

De coronacrisis heeft veel mensen aan het denken gezet. Willen we terug naar een maatschappij waarin grote bedrijven het voor het zeggen hebben? Een wereld waarin welvaart boven welzijn gaat? Of gebruiken we de crisis-miljarden die worden vrijgemaakt  om Nederland een heel stuk groener en eerlijker te maken?

Kabinet, zet de crisis-miljarden groen en eerlijk in

Miljarden euro’s worden nu vrijgemaakt. Ik wil dat deze noodinvesteringen slim gebruikt worden: we houden niet de grote vervuilers uit de wind, maar we zetten ons geld in om mensen en natuur te beschermen. Zo pakken we samen de problemen van vandaag én van morgen aan.

Lees het volledige privacy statement op onze website.