Klaar voor actie tegen natuurverwoesting

Elke seconde wordt wereldwijd kostbare natuur verwoest voor de productie van o.a. soja, vlees en palmolie. Producten die massaal in Europa worden gebruikt. Dat moet stoppen! Wij eisen een sterke EU–Bossenwet die natuurverwoesting én mensenrechtenschending voor onze producten definitief verbiedt. Doe jij mee?

Megaschepen volgeladen met miljoenen kilo’s soja, palmolie of vlees varen af en aan naar ons land. Zo ook de Crimson Ace. Dit 225 meter lange gevaarte bracht ruim 60 miljoen kilo soja van Brazilië naar Nederland en daarom blokkeerden wij op 11 mei dit schip in zeesluis IJmuiden. Meer dan 85% van de naar Europa geïmporteerde soja is bestemd voor veevoer. Nederland is de poort van Europa voor de import van producten zoals soja, waarvoor natuur wordt verwoest en mensenrechten geschonden. Een sterke Bossenwet kan dit stoppen.

Samen met ruim 60 actievoerders uit heel Europa en Brazilië blokkeerden we dit megaschip. Het is namelijk onderdeel van een verrot systeem dat leidt tot natuurverwoesting. Met de actie hebben we de EU-ministers opgeroepen om een ijzersterke Bossenwet te maken die natuurverwoesting én mensenrechtenschending voor onze producten definitief verbiedt. Meer dan tienduizend mensen steunden deze actie met hun naam op ons spandoek.

Deze actie is voorbij, maar de EU-ministers moeten nog hun standpunt gaan bepalen. Daarom gaan we binnenkort het spandoek met de namen aanbieden aan minister Van der Wal, die namens Nederland over de Bossenwet gaat. Wij willen dat zij zich inzet voor een ijzersterke Europese wet. Steun deze oproep en zet nog snel jouw naam erbij!

JOUW NAAM OOK OP HET SPANDOEK? DOE MEE!

Dit spandoek heb je onlangs wellicht voorbij zien komen in onze actie. We gaan deze binnenkort aanbieden aan minister Van der Wal, want wij willen dat zij zich inzet voor een ijzersterke Bossenwet. Zet snel jouw naam er nog bij!